Case Study
Zaufali nam
Sukcesy naszych klientów
Przedstawiamy historie sukcesu firm, które skorzystały z naszych usług doradczych. Każde case study ilustruje, jak skutecznie rozwiązaliśmy konkretne wyzwania biznesowe, wprowadziliśmy efektywne zmiany i osiągnęliśmy wymierne rezultaty. Zapraszamy do zapoznania się z przykładami naszych działań, które pokazują naszą skuteczność i zaangażowanie w rozwój klientów.

1
Firma świadcząca usługi marketingowe dla klientów biznesowych.
Wyzwanie
Firma mierzyła się ze skutkiem dynamicznego wzrostu w postaci chaosu w organizacji, Wszyscy robili wszystko, lider organizacji, wyczerpany i zniechęcony, zgłosił potrzebę wsparcia usługą dyrektora operacyjnego na godziny
Jak pracowałyśmy nad rozwiązaniem?
Firma była w takim stanie, że należało maksymalnie zrównoleglić konieczne zmiany w dziale sprzedaży, dziale marketingu oraz w działaniu lidera organizacji. Stworzyliśmy budżet i wyegzekwawaliśmy planowanie z jego użyciem, wprowadziliśmy nowe zasady dla zespołu sprzedaży, policzyliśmy dokładne obciążenie zespołu marketingowego i wyliczyliśmy, ile kolejnych klientów są jeszcze w stanie przyjąć.
Efekty naszej pracy
W wyniku podjętych decyzji spowodowaliśmy wzrost rentowności firmy o kilkadziesiąt procent w ciągu kilku miesięcy trwania projektu.
Profil firmy
Firma oferująca usługi marketingowe dla klientów biznesowych, zespół liczący powyżej 20 osób i obsługujący kilkuset klientów.
2
Firma dostarczająca rozwiązania finansowe dla klientów biznesowych
Wyzwanie
Przygotowanie pracowników i menedżerów do pracy w nowej powierzchni biurowej w oparciu o nowy styl pracy (Activity Based Working) — przejście mentalne od pracy przy biurku do pracy wykorzystującej elastyczność całej powierzchni biurowej. Zarządzanie zmianą w zakresie nowych postaw i umiejętności kluczowych do realizacji strategii biznesowej.
Konieczność poprawy współpracy między obszarami biznesowymi, którą ograniczały warunki lokalowe i wymuszone rozmieszczanie zespołów wg dostępności powierzchni biurowej.
Jak pracowaliśmy nad rozwiązaniem?
Wspólnie z menedżerami i pracownikami wypracowaliśmy rozwiązania ułatwiające adaptację wszystkich uczestników zmiany do pracy zgodnej z ABW: szereg warsztatów design thinking, symulacje zachowań kluczowych do pracy w nowym biurze, sesje testowe rozwiązań w zespołach, targi informacyjne dla pracowników oraz sesje konsultacyjne menedżerów dla menedżerów.
Wszystkie działania realizowane zgodnie z modelem ADKAR: awareness — świadomość potrzeby zmiany, desire — chęć wspierania zmiany, knowledge — wiedza jak zmieniać, ability — umiejętność demonstrowania odpowiednich kompetencji i zachowań, reinforcement — utrwalanie, aby utrzymać zmianę.
Efekty naszej pracy
Zmniejszenie oporu wśród odbiorców zmiany, obniżenie odrzucenia rozwiązań przygotowanych przez pracowników i menedżerów, promocja pracy kreatywnej, zaangażowanie się pracowników do prac projektowych i promocji projektu, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami między menedżerami i pracownikami.
Profil firmy
Grupa Kapitałowa oferująca rozwiązania finansowe dla przedsiębiorców, licząca ok. 1200 osób, liczba pracowników zaangażowanych w zmianę stylu pracy: ok. 500 osób.
3
Firma projektująca i dostarczająca rozwiązania telekomunikacyjne dla klientów biznesowych
Wyzwanie
Nieefektywna komunikacja wewnętrzna — pracownicy nie mieli dostępu do kluczowych informacji o tym, co się dzieje w firmie i co jest planowane. Nieregularnie i nieprecyzyjnie przekazywane informacje wywoływały chaos organizacyjny. Niedopasowany sposób ich przekazywania skutecznie zniechęcał pokolenie X i Y do angażowania się w działania firmowe i utożsamianie się z wizerunkiem firmy.
Jak pracowaliśmy nad rozwiązaniem?
Diagnoza problemu i jego źródeł poprzez anonimowe ankiety, wywiady indywidualne i grupowe. Włączenie pracowników i menedżerów 3 linii biznesowych w tworzenie różnych kanałów komunikacyjnych i formatów wymiany informacji firmowych. Stopniowe przejmowanie odpowiedzialności przez menedżerów i pracowników w zakresie prowadzenia komunikacji zespołowej.
Efekty naszej pracy
Wdrożenie prostego i zrozumiałego procesu wymiany informacji, dzięki czemu pracownicy 3 spółek poznawali się i integrowali w ramach biznesu działającego na terenie Polski. Dzięki regularnej facylitacji pracownicy zaczęli wdrażać wewnętrzny transfer wiedzy w zakresie wspólnych tematów biznesowych, korporacyjnych narzędzi, umiejętności.
Profil firmy
150-osobowa firma telekomunikacyjna będąca oddziałem międzynarodowego koncernu projektująca rozwiązania Telco dla klientów z całego świata.
Skontaktuj się
z nami
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację lub dowiedzieć się więcej o naszej usłudze.
